Sejarah Penubuhan Sekolah

Sekolah ini adalah milik Koperasi Bimbingan Insan Berhad (KOBI) mula ditubuhkan pada tahun 1999 dan memulakan operasi pada awal 2000. Ahli Lembaga Pengelolanya adalah terdiri dari ahli-ahli KOBI yang mempunyai latarbelakang pendidikan akademik dan profesional yang berpengalaman dan komited serta mempunyai kefahaman Islam yang mantap.

Koperasi Bimbingan Insan Berhad (KOBI) adalah satu-satunya koperasi yang menjadikan bidang pendidikan sebagai haluan tuju utama operasinya. KOBI pernah dianugerahkan sebagai Koperasi Terbaik tahun 2007 dalam aspek kebajikan dn pendidikan di dalam Majlis Anugerah Kualiti Koperasi Pahang pada tahun 2007

Nama Sekolah Rendah Ibnu Abbas ( SeRIA ) adalah diilhamkan dari ketokohan dan kehebatan seorang sahabat Nabi SAW iaitu Abdullah B. Abbas (Ibnu Abbas ) yang merupakan seorang ilmuan dan ulama` yang amat komited dalam mempelajari, mengamal dan menyebarkan ilmu Islam yang menjadi harapan dan rujukan di zaman Rasulullah SAW, para sahabat. dan generasi seterusnya hingga kini.

Kini SeRIA telah genap 10 tahun operasinya dan telah mengeluarkan lebih 100 orang pelajar UPSR yang kini belajar diperingkat sekolah menengah.

Catat Ulasan

SeRIA

SeRIA

Laman SeRIA

Assalamu'alaikum .... Selamat Datang ke Blog Sekolah Rendah Ibnu 'Abbas (SeRIA) Kuantan. Sukacita kami memaparkan info terkini aktiviti yang berlaku disekolah sebagai gambaran senario di SeRIA.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP